როდის არ უნდა ივარჯიშოთ?

ვარჯიში

ვარჯიში ჯანმრთელობისთვის ძალიან სასარგებლოა. თუმცა გასათვალისწინებელია რიგი ფაქტორები.

თუ სტატიაში წარმოდგენილი რომელიმე ნიშანი გეცნობათ, რეკომენდებულია, ფიზიკური აქტივობა სხვა დროისთვის გადადოთ:

• ვარჯიშს უნდა მოერიდოთ თუ ტრავმა მიიღეთ. პოპულარული მოსაზრება თითქოს ტკივილის გარეშე შედეგს ვერ მიიღებთ, არასწორია. სწორედ ტკივილია ის სიმპტომი, რომლის წყალობითაც ორგანიზმი გაცნობთ, რომ დროა ვარჯიში შეწყვიტოთ;
• სირბილით პრობლემას ვერ გაექცევით. მუცლის პრესი თქვენს ქორწინებას ვერ გადაარჩენს, ხოლო თუ სამსახურში დაკისრებულ მოვალეობას არ ასრულებთ, სხეულის ცხიმის 10% სამსახურიდან გათავისუფლებისგან არ დაგიცავთ. ფიტნესი სასარგებლოა, მაგრამ ოჯახზე, საყვარელ ადამიანსა და სამსახურზე მნიშვნელოვანი არაა. სასურველია დაიცვათ ბალანსი;
• მხოლოდ იმიტომ ვარჯიშობთ, რომ წონაში დაიკლოთ. ფიტნესინსტრუქტორებს ხშირად მიმართავენ კლიენტები და უკმაყოფილებას გამოთქვამენ იმასთან დაკავშირებით, რომ ვარჯიშისგან სასურველ შედეგს ვერ ხედავენ და როგორც წესი ამაში გულისხმობენ იმას, რომ ვერ იკლებენ წონას. ფიტნესი არაა მხოლოდ წონის კლება, ეს არის სხეულის გამკვრივება, ჯანმრთელობა. ფიტნესის შედეგი შეიძლება იყოს ასევე ქოლესტერინის დონის ან არტერიული წნევის დაქვეითება. რაც შეეხება ზედმეტ კილოგრამებთან გამკლავებას, ყველაფერი დამოკიდებულია საკვების მიმართ თქვენს ფიზიოლოგიურ და ემოციურ ურთიერთობაზე. ცუდ არჩევანს გააკეთებთ თუ გადაწყვეტთ, რომ ვარჯიში განიხილოთ როგორც დიეტის ერთ–ერთი ფორმა. გაცილებით ეფექტურია ჯერ ზედმეტი წონა დაიკლოთ, ხოლო ვარჯიში შემდეგ დაიწყოთ;
• თუ სპორტდარბაზში ვარჯიში არ გიყვართ, ფიზიკური აქტივობის სხვა ფორმა შეარჩიეთ, მაგალითად, სეირნობა ან ლაშქრობა.

წყარო ...


კლინიკის სიახლეები

სიმსივნე და ონკომარკერი – რატომ უნდა დაინტერესდეთ კლინიკა „ახალი სიცოცხლის“ აქციით?

სიმსივნე და ონკომარკერი – რატომ უნდა დაინტერესდეთ კლინიკა „ახალი სიცოცხლის“ აქციით?

ქირურგიის ეროვნული ცენტრის კლინიკა „ახალი სიცოცხლე“ მრავალპროფილური დაწესებულებაა, სადაც 24 საათის განმავლობაში შეგიძლიათ ისარგებლოთ სამედიცინო მომსახურებით.